alinne.blogg.se

Fredag

Kategori: Allmänt

Vips så blev det fredag igen. Tillbaka på plats i Skåne. Hösten kom minsann när jag var i Göteborg. Har väl aldrig varit den som spanar in löv direkt men oj vad fint det kan vara. 
 
Igårkväll skämde Mathilda bort oss med hemlagat. Det pratades både norska och svenska med fokus på just precis, grabbar. De som kan göra oss så satans förvirrade, besvikna och arga men även de som gör en helt tokglad för det mesta. Vi blev inte klokare av diskussionerna men spikade åtminstone en liten resa längre fram. 
Bio efteråt. Utan godis. Alltså det kändes så fel. Hela grejen med att gå på bio för mig har alltid varit att man får äta godis. Alltså godis får man väl äta när man vill, inte bara på lördagar längre, men ändå, ni fattar grejen? Istället fick jag helt enkelt underhålla mig med att titta på filmen (så gott det gick i alla fall för med linserna kvar där hemma är det faktiskt ganska kämpigt). Men filmen var bra och jag var nöjd. Mitt biosällskap bredvid var inte nöjd. Han fick varken hålla mig i handen och tyckte att det var den sämsta film han sett i hela sitt liv.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: