alinne.blogg.se

Messy

Kategori: Allmänt

Ibland blir jag lite trött. 
Som när jag söker på "messy" på Pinterest och bilden nedan dyker upp.
 

 
Messy översätts som smutsig, ostädad, trasslig, virrig, rörig och stökig.
Bruden på bilden signalerar knappast något av dessa adjektiv. 
Hon är för tusan snygg som fan. Håret är perfekt och jag kan lova att den kalufsen minsann inte är något som "bara blev" där innan blixten gick av. Nä, när jag knappade in de där fem bokstäverna hade jag räknat mig att få upp foton från mina senaste dagar. De har endast bestått av sånt som kallas rörigt, virrigt och stökigt. Här snackar vi rödvin på soffan, youghurt i kaffet, brutalbakfylla på släktkalas, utslagen tand, borttappad nyckel, Elfsborgs tränare sparkad... det där var endast 1/100 av allt messy det senaste men nu knackar John Blund på här. Ni får räkna får eller något annat som sömnhjälp istället för hänga här och trötta ut er.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: